Trenerzy slackline podkreślają, że w tej dyscyplinie liczy się nie tylko przemierzona odległość, ale przede wszystkim prawidłowa technika. Chcąc sprawnie chodzić po taśmie trzeba się w pełni odprężyć i rozluźnić, nie zapominając przy tym o koordynacji. Dzięki kilku prostym ćwiczeniom, które można samodzielnie wykonywać w domowych warunkach slackline stanie się łatwiejszy do opanowania. Ćwiczenia poprawiające balans ciała, które można robić w domu nie wymagają specjalistycznego sprzętu. Jednym z nich jest stanie na palcach i próba utrzymania równowagi przez jak najdłuższy czas.

Można również stanąć na jednej nodze, drugą nogę wyciągnąć do przodu lub w bok i starać się trzymać stabilną pozycję. Ważne jest, aby nie próbować korygować postawy biodrami, ale robić to przy pomocy rąk. Podczas chodzenia po taśmie to ręce są odpowiedzialne za kontrolowanie odpowiedniej pozycji ciała. Innym ćwiczeniem proponowanym przez trenerów slackline jest próba utrzymania równowagi podczas stania na leżącej, plastikowej butelce w połowie wypełnionej wodą.

Trenując w terenie, jak i ćwicząc w mieszkaniu należy pamiętać o rozgrzewce, która przygotuje mięśnie do wysiłku i pomoże uchronić je przed kontuzją. Równie istotne jest rozciąganie po zakończonych ćwiczeniach, które poprawi ukrwienie, wzmocni ścięgna oraz rozluźni mięśnie.

9 sierpnia w Parku Skaryszewskim w Warszawie odbędzie się bezpłatny trening slackline z cyklu TRENUJ. ODKRYWAJ. MERRELL. Ćwiczenia, na które zaprasza marka Merrell zostaną poprowadzone przez profesjonalnych instruktorów, grupę 2Tress Slacklines.

Trenerzy pomogą stawiać pierwsze kroki na taśmie tym, którzy chcą rozpocząć przygodę z tą dyscypliną. Natomiast ci, którym slackline nie jest obcy, będą mieć szansę nauczenia się bardziej zaawansowanych technik i tricków, m.in. salta. Przeprowadzeniem rozgrzewki i rozciągania zajmie się trener organizacji Parkour United, który pokaże jak prawidłowo rozgrzać wszystkie mięśnie oraz jak odprężyć ciało po zakończonych ćwiczeniach