Wysuwają się one z kadłuba w momencie, gdy łódź zbliża się do brzegu. Kapitan zamienia koło sterowe na wygodny joystick, umożliwiający sterowanie na lądzie. Zestaw porusza się nie tylko po twardym, betonowanym podłożu - świetnie radzi sobie również na piaszczystym nabrzeżu. Jego prędkość maksymalna wynosi 8 km/h. W momencie, w którym łódka wraca do wody, gąsienice chowają się w kadłubie, stając się odbojnikami, które zabezpieczają konstrukcję przed drobnymi uszkodzeniami przy cumowaniu. System chroniony jest międzynarodowym patentem.

http://youtu.be/wjK4xjSuVMs


Za kształt kadłuba odpowiedzialny jest Tanguy Le Bihan. Na pokładzie długości 8,6 m mieści się maksymalnie 10 osób. Silnik ma 300 KM mocy, które przy sprzyjających warunkach rozpędzają łódź do 30 węzłów. Na lądzie inicjatywę przejmuje niewielki, 40-konny motor spalinowy. Dzięki zastosowaniu materiałów kompozytowych całość waży 2 tony.

Opisywana łódź kosztuje 215 tys. euro.


>>> Jegostrona.pl na Facebooku – polub i bądź na bieżąco >>>