1. Najważniejszym jest by zrozumieć istotę tego sportu

      Parkour skoncentrowany jest na samodoskonaleniu, rozwoju umiejętności naturalnego poruszania się i pokonywaniu przeszkód. To, czego nauczysz się trenując parkour i do jakich dojdziesz przemyśleń, możesz przełożyć na każdy element twojego życia. Spośród umiejętności, które nabędziesz decydując się na tę dyscyplinę sportu najważniejsze to: skuteczne poruszanie się w trudnych warunkach, pewność siebie, samokontrola, spokój wewnętrzny i pozytywne nastawienie do świata.

      2. Podejmij świadomą decyzję: chcę trenować parkour!

Decydując się na tę dyscyplinę sportu, musisz być świadomy ciężkiego, długotrwałego procesu doskonalenia się. Trening fizyczny jest męczący i pochłania dużo czasu. Nie znajdziesz bocznego wejścia, skrótu, magicznego rozwiązania na to jak osiągnąć sukces w krótkim czasie. Wszystko czego potrzebujesz na początek to chęć trenowania.

      3. Poszukaj partnerów do treningu

Postaraj się znaleźć mistrza, osobę bardziej doświadczoną, która cię poprowadzi. Co prawda bardzo ważne jest umiejętność myślenia na własny rachunek, samodzielnego analizowania pracy ciała, jednak świeże spojrzenie i wiedza "przewodnika" może okazać się czymś niezbędnym.

      4. Zacznij od teorii ćwiczeń i na tym zbuduj swój sukces

Tylko ty jesteś w stanie bezbłędnie ocenić aktualny stan twojego ciała. Aby zrobić to bezbłędnie powinieneś uczyć się odczytywać sygnały, które twoje ciało generuje. Umiejętność ciągłego zadawania sobie pytań i analizowania poprawności wykonywanych ćwiczeń jest niezwykle ważna. Wymagania co do sprawności fizycznej jakie stawia zawodnikowi parkour są wysokie i dość specyficzne. Nie ma tutaj miejsca na błędy.

      5. Niech pierwszy tydzień będzie czasem poznawania możliwości własnego ciała

Trenując postaraj się nie forsować swojego ciała, nie narażaj swojego ciała stawiając poprzeczkę zbyt wysoko. Ćwicz wszystkie partie ciała i obserwuj co jesteś w stanie zrobić, na jaki wysiłek jesteś sobie w stanie pozwolić.

      6. Potrzebujesz zestawu ćwiczeń dopasowanych do twoich możliwości

Jeżeli poznałeś podstawowe zasady treningu i jesteś świadomy swoich fizycznych predyspozycji możesz przejść do planowania treningu. To bardzo ważna faza przygotowań. Opiera się w pewnej mierze na eksperymentowaniu oraz poszukiwaniu optymalnej drogi treningowej, jednak wszystko to powinno sprowadzać się do tego, aby trening był jak najbardziej zindywidualizowany.

      7. Rozpocznij treningi

Podstawą jest trening fizyczny, który dzieli się na: techniczny i siłowy. Ten pierwszy rozwija koordynację oraz precyzję ruchów, drugi jakość twoich mięśni. Na pewno na twojej drodze pojawi się wiele trudności, jednak nie poddawaj się. Daj sobie trochę czasu. Droga do perfekcji jest długa, a na jej końcu spotykają się tylko najwytrwalsi.