Psychologowie przebadali 600 osób, porównywali ich wyniki w sześciu różnych zadaniach. Do wykonania testów badani korzystali z komputerów z tłem niebieskim, czerwonym lub białym.

Okazało się, że czerwień usprawnia wykonanie takich zadań jak korekta tekstu bądź przypominanie sobie różnych informacji. "Czerwoni" ochotnicy osiągnęli w tej dziedzinie o 31 proc. lepsze wyniki niż ci z grupy niebieskiej. Zupełnie inaczej było w przypadku "burzy mózgów" i samodzielnego rozwiązywania problemów - niebiescy wypadli tu dwukrotnie lepiej od czerwonych. Białe tło nie miało wpływu na wykonanie zadania.

Reklama

Według autorki badań Juliet Zhu od dzieciństwa kojarzymy czerwień z zagrożeniem, błędami i wzmożoną ostrożnością - przez przyzwyczajenie do znaków stopu, czerwonego światła na ulicy, samochodów służb ratowniczych i straży pożarnej oraz czerwonych długopisów nauczycieli.

Błękit z kolei zachęca do bujania w obłokach, przekraczanie granic - dzięki skojarzeniu z niebem, oceanem, otwartą przestrzenią.

Autorzy badań sugerują, że warto zadbać o odpowiedni wystrój miejsca pracy. Księgowemu lub osobie odpowiedzialnej za korektę tekstu przyda się czerwony motyw. Tymczasem pisarze czy copywriterzy powinni postarać się o wzbogacenie wnętrza błękitnym kolorem.

Reklama