Drugi sezon „Stranger Things” zadebiutował na platformie Netflix 27 października. Firma nie podaje oficjalnie wyników oglądalności oferowanych przez siebie tytułów, jednak dane na ten temat dostarczyła firma Nielsen - informuje portal wirtualnemedia.pl.

Z danych Nielsena wynika, że największym powodzeniem w całym 2. sezonie „Stranger Things” cieszył się odcinek premierowy, obejrzany w USA przez 15,8 mln widzów, z czego 11 mln to użytkownicy w wieku od 18 do 49 lat. Z kolei cały sezon obejrzało 4,6 mln Amerykanów. Dane obejmują tydzień między 27 października a 3 listopada.

Szczegółowe dane Nielsena dotyczące oglądalności poszczególnych odcinków „Stranger Things 2” w USA pozwalają jednak zauważyć, że jakkolwiek oglądalność serialu jest imponująca, to z odcinka na odcinek systematycznie spada:

Odcinek 1: 15,8 mln, 11 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 2: 13,7 mln, 9,6 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 3: 11,6 mln, 8,1 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 4: 9,3 mln, 6,6 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 5: 8 mln, 5,6 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 6: 6,4 mln, 4,5 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 7: 5,3 mln, 3,7 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 8: 4,9 mln, 3,4 mln w wieku 18-49 lat
Odcinek 9: 4,6 mln, 3,2 mln w wieku 18-49 lat.

W USA platforma Netflix ma obecnie blisko 53 miliony stałych użytkowników, na świecie - ponad 109 mln.

Netflix zapowiedział niedawno, że zamierza wydać w przyszłym roku 8 miliardów dolarów na nowe produkcje. Platforma zanotowała prawie 3 miliardy przychodu w III kwartale bieżącego roku - o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.