Trening ramion, który stał się wyznacznikiem sukcesu Arnolda oparty jest na dwóch priorytetach: intensywności i różnorodności ćwiczeń.

Trening bicepsów

Jak podaje serwis kulturystyka.org, plan treningowy mistrza zbudowany był z 5 podstawowych części:

Uginanie rąk ze sztangą: 5 serii x 15 powtórzeń
Uginanie rąk ze sztangielkami na ławce Scotta: 8 x 8
Uginanie ręki w podporze: 5 x 10
Naprzemianstronne uginanie rąk ze sztangielkami stojąc: 5 x 10

Należy pamiętać, że dobór obciążenia, ilości powtórzeń oraz intensywności treningu to kwestie, które dopasowujemy indywidualnie. Zależą od wieku, stażu treningowego i predyspozycji!  
  

Postaw na technikę

Podczas swoich treningów Arnold Schwarzenegger stosował się do kilku zasad prawidłowego wykonywania ćwiczeń. Serwis kulturystyka.org podaje 5 najważniejszych. Oto one!

1. Staraj się urozmaicać ćwiczenia wykorzystując zamiennie sztangę, sztangielki i wyciągi

2. W trakcie treningu izoluj bicepsy, nie pomagaj sobie pozostałymi grupami mięśni

3. Pamiętaj, że ważny jest zakres ruchu: powinien być kontrolowany i pełny (nie dotyczy bardzo intensywnych treningów)

4. Staraj się wyczuć optymalny tor ruchu w trakcie wykonywanych ćwiczeń

5. Koncentruj się na wykonywanym ćwiczeniu, myśl co czujesz i czy pracują właściwe partie mięśni
 

Porady  Arnolda

W trakcie treningu bicepsów powinieneś starać się pokonywać bariery psychologiczne i uruchomić swoją podświadomość. Wyobrażaj sobie jak rosną twoje mięśnie, jak nabierają kształtów, o których marzyłeś.

Podstawą treningu na bicepsy jest supinacja. W trakcie ćwiczenia ze sztangielkami manewruj nimi tak, aby w szczytowym punkcie napięcia mięśni dłonie były jak najbardziej zwrócone na zewnątrz. Bez tego nie uda ci się wypracować ogromnych bicepsów.

W trakcie treningu masowego wykonuj oszukane uginanie rąk. Opierając sztangę na udach wykonujesz delikatny zamach tułowia wyrzucając sztangę do góry (w ten sposób pokonasz każdy kryzysowy moment)następnie dochodzisz do szczytowego napięcia mięśni po czym wolno opuszczasz sztangę do pozycji wyjściowej.
 

http://youtu.be/my6IroYcyEI